TIMUN : BAGUS UNTUK KECANTIKAN DAN DIET

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA...




Berapa ramai yang makan timun tapi sekadar makan sahaja tanpa tahu manfaat sebenar timun?

Kulit Bersih dan Cantik Bersama Timun.

Memakan timun adalah sama seperti meminum segelas air. Sebanyak 96% dari berat timun merupakan air. Sebab itu ramai ahli diet dan cantik dengan menggunakan timun. Tahukah anda timun ini boleh menjadi teman baik kita ketika berada dimeja makan?

Timun berfungsi sebagai pengakali. Timun meneutralkan bahan buangan berasid yang berlebihan yang dihasilkan oleh badan akibat dari pengambilan makanan yang berasaskan haiwan.

Timun juga memudahkan penyingkiran bahan buangan melalui air kencing atau kulit secara tak langsung timun boleh meningkatkan pengeluran air kencing. Pendek kata, detoks badan kita dengan timun.

Disebabkan kandungan air yang tinggi dan kandungan serat boleh larut,ia memudahkan pergerakan najis melalui usus. Jika anda mengalami masalah sembelit, perbanyakkan minum air putih dan makan separuh timun untuk melawaskan penghadaman.

Tak lupa bagi anda yang mengalami masalah obesiti dan diabetis, timun adalah pilihan terbaik kerana ia mengandungi sangat sedikit kalori dan mengenyangkan. Ia juga mempunyai kandungan karbohidrat yang rendah.

Sebelum kita menutup tirai berkaitan timun, Cik Fie nak belanja tips cantik kepada uolss.

Tips mencantikkan kulit muka dengan timun.
1. Gosok timun secara sekata pada kulit
2. Hiris timun secara halus dan letak pada kulit muka yang bermasalah.


Selamat Mencuba.


Bagi anda yang sibuk bekerja, Cik Fie ada cadangan paling bernas untuk anda jadi semakin cantik dan punya potongan badan menarik. Anda sudah jimatkan masa untuk membeli dan membersihkan timun sebelum anda siapakan timun tu sebagai juadah diet.

Amalkan Fit I Kapsul sebanyak 4biji sehari. Anda tengok kesannya. Tak perlu cari penimbang,akan ada orang yang menegur dulu. 




No comments:

Post a Comment

TERIMA KASIH.. SILA SINGGAH DAN KOMEN LAGI :)